ODİN OSGB

ODİN Danışma Hattı

0(533) 703 7209

Bize Yazın

[email protected]

Risk Analizi ve Acil Durum Eylem Planı

Risk Analizi ve Acil Durum Eylem Planı

Şirketinizde;

● Fizyolojik, biyolojik, psikososyal etmenler ve doğal afetler gibi karşılaşılabilecek her türlü risk etmenlerinizi saptamak,
● Risk seviyelerinizi belirleyerek değerlendirmelerini yapmak,
● Sağlık ve güvenlik önlemlerinin uygun yöntemlerle alınması ile ilgili yapılması gerekenleri belirlemek,
● Gerekli hallerde bu raporların değişen çalışma ortamına uygun bir biçimde revize edilerek firmanıza sunmaktır.

ACİL DURUM EYLEM PLANI VE REVİZYONLARI

Şirketinizde oluşabilecek her türlü olağanüstü durumlarda; personelin yaralanıp zarar görmesini, üretimin kısmen veya tamamen durmasını, çevrenin olumsuz yönde etkilenmesini önlemek için yapılması gerekenleri önceden planlaması kapsamında;
Acil durumlarda yönetiminizin hızlı ve doğru karar alması için çalışma planının oluşturulmasını, kaza geçirenlerin kurtarılması ve tedavisini, çalışanların ve misafirlerin kurtarılmasını, mala ve malzemeye gelecek hasarın azaltılmasını, tehlikenin yayılmasını önlemek ve kontrol altına alınmasını, olaydan etkilenmiş alanların güvenli hale getirilmesini, acil durum ekipman ve kayıtlarının saklanmasını, yönetiminiz ve şirket yetkililerinize gerekli bilgilerin aktarılmasını sağlamak ve gerekli durumlarda tüm bu faaliyetlerin revize edilmesidir.

DOĞRU PLAN HAYAT KURTARIR

Risk Analizi işletme faaliyetleri sırasında oluşabilecek potansiyel tehlikelerin tanımlanması ve bunlara ilişkin risklerin değerlendirilmesi, böylece beklenen veya olası risklerle ilgili kontrol tedbirlerinin alınmasına ilişkin yöntem ve esasların sistematik bir şekilde belirlenmesini sağlayarak, yaralanmaların ve sağlık bozulmalarının asgari seviyelere indirilmesini sağlamaktır.
Tehlike ve Risk Değerlendirme Çalışmaları

A. İşe başlamada

– İşyerinin kurulup üretime başlamasından hemen sonra,
– İşyerinin daha önce kurulmuş ve risk analizi ve değerlendirme çalışmalarının hiç yapılmamış olması halinde,

B. Değişiklik durumunda

– İş yerinde, teknoloji değişikliği,
– Yeni ve ciddi bir tehlikenin ortaya çıkması,
– Uygulamaların gözden geçirilirken yeni bir durumun tespit edilmiş olması, durumlarından birinin gerçekleşmesi halinde,

C. İş kazası, meslek hastalığı, olay vb. durumunda

– İşyerinin tamamını ya da büyük kısmını etkileyebilecek bir kaza, iş kazası, meslek hastalığı ya da olay vb. durumun meydana gelmiş olması halinde,

D. Düzenli aralıklarla

– İşyerinden ve etkilenme alanından kaynaklanan tehlikelerin ve bu tehlikeler sonucu ortaya çıkan risklerin yapısına ve faaliyetlerdeki ya da işteki değişimin derecesine bağlı olarak yapılabilecektir.
Tehlike ve Risk değerlendirmesi işyerimizde şu şekilde yapılmaktadır:
Risk Analizi çalışmaları ilgili birim yetkilileri tarafından sürekli olarak izlenecek ve kontrol tedbirlerinin uygulanması ile risk skorları azaltılarak iyileştirme çalışmaları gerçekleştirilecektir.
•Belirlenen risklerin kabul edilebilir seviyeye indirilene kadar sürekli izlenmesi gerekmektedir.
•Kabul edilebilir seviyeye indirilen riskler ise olasılık ve şiddetlerinin artmaması için alınmış olan önlemlerin devamlılığı izlenmelidir.
Risk değerlendirme metodolojileri içerisinde yer alan metotlar ise şu şekilde tanımlanabilir;
Başlangıç Tehlike analizi -PHA
İş Güvenliği analiziJSA
Çeklist Kullanılarak Birincil Risk Analizi
Risk Değerlendirme Karar Matris Metodolojisi
Tehlike ve İşletilebilme Çalışması MetodolojisiHAZOP
Güvenlik Denetimi
Hata Ağacı Analizi Metodolojisi- FTA
Olası Hata Türleri ve Etki Analizi MetodolojisiFMEA/FMECA
Olay Ağacı AnaliziETA
Neden – Sonuç Analizi

R.A. Metodları;

  • L Tipi matris analizi
  • X Tipi matris analizi
  • Fine-Kinley metodu
  • Hata türleri ve etki analizi (EMEA)
  • Ön tehlike analizi (FTA)
  • Tehlike ve işletebilme analizi (HAZOP)
  • Olay ağacı (ETA)

Yorumlar (0)

G-GWM09D4K5D
Whatsapp Yaz!
Tıkla Ara!